Zarządzenie Nr 3/2009
Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Zwoleniu
z dnia 18 marca 2009 r.
w sprawie: wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu
Na podstawie art. 34 ust. 1 i art. 35 ust. 2 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym (tekst jednolity Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm), art. 11 ust. 1
ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2008 r. Nr 223,
poz. 1458),ustawy z dnia 22 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U z 1998 r. Nr 21, poz. 94
z późn. zm).
§ 1
Wprowadzam Regulamin naboru na wolne na stanowiska urzędnicze , w tym
kierownicze urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu.
§ 2
Traci moc Zarządzenie Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy rodzinie w Zwoleniu Nr 1/2006 z dnia 15 maja 2006 roku w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowiska w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
KIEROWNIK
Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Zwoleniu
mgr Barbara Śliwa
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Kierownika PCPR
w Zwoleniu
Nr 3/09 z dnia 18.03.2009 r.
REGULAMIN NABORU
NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE,
W TYM
KIEROWNICZE URZĘDNICZE
W POWIATOWYM CENTRUM
POMOCY RODZINIE
W ZWOLENIU
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy rodzinie w Zwoleniu, w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w jednostce administracji samorządowej na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisk o urzędnicze, w tym kierownicze urzędnicze
§ 1
1. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
1) wolnym stanowisku urzędniczym, w tym wolnym kierowniczym stanowisku urzędniczym należy przez to rozumieć stanowisko , na które zgodnie z przepisami ustawy, albo w drodze porozumienia nie został przeniesiony pracownik samorządowy danej jednostki , lub na które nie został przeniesiony inny pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym , w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym , posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik.
§ 2
1. Nie wymaga przeprowadzenia naboru zatrudnienie osoby na zastępstwo w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego.
§ 3
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu podejmuje Kierownik PCPR przed uruchomieniem procedury sporządzając wniosek z opisem stanowiska pracy.
2. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 1, zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego to stanowisko
b)określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji i umiejętności
c)określenie uprawnień i odpowiedzialności
3. Projekt opisu stanowiska powoduje rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze urzędnicze.
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 4
1. Komisję rekrutacyjną powołuje Kierownik PCPR Zwoleń.
2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
a) Kierownik lub osoba przez niego upoważniona,
b) pracownik PCPR Zwoleń,
c) pracownik komórki personalnej, będący jednocześnie sekretarzem komisji lub osoba przez niego upoważniona.
3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
4. W zależności od rodzaju stanowiska, na które będzie prowadzony nabór skład komisji może ulegać zmianie
Rozdział III
Etapy naboru
§ 5
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych
3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. Sporządzenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
5. Selekcja końcowa kandydatów:
a) rozmowa kwalifikacyjna
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
8. Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko.
§ 6
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy rodzinie w Zwoleniu.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska ,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku ,
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów
3. Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni, od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.
4. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze urzędnicze może być zaopatrzone w klauzulę o następującej treści: Przed zawarciem umowy na czas nieokreślony z osobą wyłonioną w konkursie zawiera się umowę na czas określony nie przekraczający 6 miesięcy.
Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 7
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a) list motywacyjny,
b) życiorys - curriculum vitae,
c) kserokopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie /świadectw pracy/,
d) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
f) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
g) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
h) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
3. Dokumenty aplikacyjne mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.
4. Dokumenty, które wpłyną do urzędu po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane.
Rozdział VI
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 8
1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
2. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymogami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
3. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku.
Rozdział VII
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
§ 9
1. Po dokonaniu wstępnej weryfikacji następuje sporządzenie listy kandydatów, którzy złożyli aplikacje zgodnie z wymogami ogłoszenia i przeszli do drugiego etapu naboru - rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Kandydaci, którzy przeszli do kolejnego etapu naboru powiadamiani są telefonicznie o dniu i godzinie przeprowadzenia rozmowy telefonicznej.
§ 10
1. Informację o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Rozdział VIII
Selekcja końcowa kandydatów
§ 11
1. Na selekcję końcową składa się rozmowa kwalifikacyjna .
2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu
z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
a) umiejętności i predyspozycje kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) obowiązki na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
c) cele zawodowe kandydata
3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna /podczas rozmowy kwalifikacyjnej dopuszcza się możliwość zastosowania kryterium punktowego/.
Rozdział IX
Ogłoszenie wyników
§ 12
1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który zaprezentował się najkorzystniej podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie lekarskie /skierowanie wystawia pracodawca/ i zaświadczenie o niekaralności z KRK.
Rozdział X
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§ 13
1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół, który zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska , na który był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
b) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;
c) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
d) uzasadnienie danego wyboru.
e) skład komisji przeprowadzającej nabór.
Rozdział XI
Informacja o wynikach naboru
§ 14
1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego oraz opublikowanie w Biuletynie przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2. Informacja, o której mowa w pkt. 1 , zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska ,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego;
d) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
§ 15
1. Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.
3. W przypadku określonym w ust. 3 informację niezwłocznie umieszcza się na tablicy ogłoszeń oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej przez okres co najmniej 3 miesięcy. Przepis § 14 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
Rozdział XII
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 16
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w drodze naboru, zostaną dołączone do jego akt.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.